Föreläsningen

2013-05-16 @ 16:20:23
Igår var mammas kusin här i Piteå och höll en sjukt inspirerande föreläsning om löpning och kost, den nakna hälsan hette den. Det var egentligen exakt vad jag behövde. Har länge tänkt att jag måste göra något åt min kondition (och nej, även fast jag är friidrottare så har jag inte så bra kondis) men att springa långt tycker jag egentligen är ganska tråkigt... Men det jag bland annat fick lära mig igår var att tränig inte ska vara roligt. Det är ju inte det som är grejen, men att efter man har tränat så är det ju den bästa känslan som finns. Det är väl det jag måste ha i bakhuvudet eftersom jag aldrig någonsin har varit besviken över mig själv efter jag tränat! Det Jonas också pratade om var att hitta guldkorn i sin löpning, vilket även jag tror är riktigt viktigt.
Så idag var jag riktigt taggad på att springa och så fort jag kom hem från praktiken drog jag på mig löparskorna och cyklade till grisberget, där sprang jag i en dryg timma. Det var inte så jättekul och det var hur varmt som helst, men nu i efterhand så är det verkligen hur skönt som helst också. Nu hoppas jag verkligen att jag kommer kunna förbättra min kondition för jag har verkligen inga ursäkter alls till att inte göra det.
Har förövrigt plockat fram min gamla mobil... Har skickat in min iphone på lagning och måste ha den gamla i ungefär två veckor! Så i och med att jag nu använder en mobil med en dålig kamera så har jag plockat fram min digitala, som legat i en låda sedan jag fick min iphone.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0